Daktylowe ciasteczka owsiane bez cukru

Daktylowe ciasteczka owsiane to kolejna odsłona ciastek z wykorzystaniem płatków owsianych. W tej wersji zamiast cukru wykorzystałam miód, a białą mąkę pszenną zamieniłam na pełnoziarnistą. Ciasteczka nie są dietetyczne, gdyż zawierają masło, ale są na pewno zdrową i energetyczną przekąską, którą warto mieć pod ręką, kiedy dopadnie nas głód.
Z podanego przepisu upiekłam 15 sztuk, jedno ciasteczko ma około 100 kalorii.
Inne przepisy na ciasteczka z płatkami owsianymi znajdziecie tutaj:
- kokosowe ciasteczka owsiane bez mąki
- owsiane kuleczki z cynamonem bez pieczenia
- korzenne ciasteczka owsiane
- ciastka z płatków owsianych
- kuleczki z płatków owsianych

Ciasteczka owsiane


Daktylowe ciasteczka owsiane bez cukru

Składniki:

150g płatków owsianych górskich
50g mąki pszennej pełnoziarnistej
50g miodu
50g masła
50g daktyli
1 jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Ciastka owsiane bez cukru

Wykonanie:

- masło i miód podgrzać, aż się rozpuszczą, ostudzić
- daktyle sparzyć, pokroić na dość dużą kostkę
- do miski przełożyć płatki owsiane, przesianą mąkę, proszek do pieczenia, ekstrakt z wanilii, miód z masłem oraz jajko, składniki wymieszać razem, aż utworzy się lepka i zwarta masa
- masę krótko schłodzić (będzie się łatwiej porcjować) lub od razu formować ciasteczka, zanurzając dłonie w zimnej wodzie, co zapobiegnie klejeniu się masy


Ciasteczka z płatków owsianych bez cukru

- formować kuleczki (u mnie wyszło ich 15), a następnie spłaszczać je i układać w niewielkich odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia
- ciasteczka piec przez około 20 minut w temperaturze 180 stopni do lekkiego zrumienienia
- ciasteczka tuż po upieczeniu mogą być lekko miękkie, po ostygnięciu stwardnieją


Daktylowe ciasteczka owsiane

13 komentarzy:

  1. Mniam, pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Same smakowitości do pochrupania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zachwyciły mnie te ciacha, wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie upiekłam pierwszą partie (mimo że wyszło mi ich 13,5 ;p ale mam mala blache). Pyycha! Dzieki za przepis ;) Zamierzam podzielic sie nim na moim blogu, mam nadzieje ze nie masz nic przeciwko. Dodalam sode zamiast proszku (w mniejszej ilosci) i zurawine zamiast daktyli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam nic przeciwko. Pozdrawiam i życzę smacznych ciasteczek ;)

      Usuń
  5. Dziś spróbuję zrobić i zobaczymy czy będą smakować mojej rodzinie

    OdpowiedzUsuń
  6. Parę minut temu upiekłam i właśnie się nimi delektuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyszły przepyszne,trudno sie formują ale w efekcie sa bardzo udane:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj zrobiłam jedną partię i dziś rano musiałam robić kolejną. Pyszne :-) Dodałam słonecznik i płatki migdałowe, a miód zastąpiłam syropem z agawy (nie trzeba rozpuszczać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie je robię drugi raz. Są bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz pytania odnośnie przepisu, zadaj je w komentarzu,
a jeśli skorzystałaś/eś z przepisu, podziel się swoją opinią :)
Ze względu na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane, tak więc mogą pojawiać się na stronie z opóźnieniem.