Ciastka z płatków owsianych

Kontynuując wątek słodkości w formie niedużej, po muffinach i babeczkach postanowiłam przygotować ciastka. Głównym składnikiem uczyniłam płatki owsiane, gdyż warto włączyć je do swojego menu ze względu na bogactwo składników pokarmowych, jakie zawierają. Jako dodatek wykorzystałam słonecznik łuskany, który z kolei jest źródłem wielu witamin i minerałów.
Ciastka owsiane są wspaniale kruche, można je przechowywać w zamkniętym pojemniku lub zafoliowane. Nie są zbyt słodkie, więc powinny smakować również zwolennikom mniejszej ilości cukru w produktach. Z powyższego przepisu upiekłam 22 ciastka.

ciastka z płatkami owsianymi


Ciastka z płatków owsianych

Składniki:

2 szklanki płatków owsianych (ok.300g)
0,5 szklanki mąki (100g)
0,5 szklanki cukru
125g margaryny lub masła
2 jajka
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2/3 szklanki słonecznika łuskanego (100g)


ciastka z płatkami owsianymi i ze słonecznikiem

Wykonanie:

- masło lub margarynę stopić i ostudzić
- do miski przełożyć płatki, mąkę z proszkiem do pieczenia, cukier, sól, słonecznik
- wszystkie składniki polać tłuszczem, dodać jajka i wymieszać (najlepiej wyrobić dłonią)
- ciasto będzie się lepić do dłoni, ale powinno mieć konsystencję pozwalającą na formowanie ciastek
- dla ułatwienia można moczyć dłonie w zimnej wodzie, potem formować z ciasta kulki trochę większe od orzecha włoskiego


ciastka ze słonecznikiem

- kulki spłaszczać tak, żeby powstało ciasteczko grubości około 1-1,5cm
- układać na papierze do pieczenia w lekkich odstępach
- piec w 180 stopniach przez 25 minut
- ciastka powinny być zrumienione od spodu, z wierzchu mogą być lekko miękkie - stwardnieją po ostygnięciu


chrupiące ciastka z płatkami owsianymi

84 komentarze:

  1. Zjadłabym :) bardzo lubię takie owsiane łakocie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniami :) Musiały wspaniale chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. W tej wersji raczej nie ��

      Usuń
    2. płatki owsiane są bardzo brudne może może najpierw wypłukać w ciepłej wodzie?

      Usuń
  4. Uwielbiam takie ciasteczka !

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Upiekłam ciasteczka z płatków owsianych po raz pierwszy w/g przepisu/bez slonecznika,bo nie mialam/.Wyszły świetne.Będę piekła z różnymi dodatkami.Bardzo dziękuję za przepis.Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się bardzo, że przepis się przydał. Życzę smacznych ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam ciasteczka z dodatkiem słonecznika i rodzynek.Są Swietne!!!!! Czekam na przepis babki ucieranej z maka ziemniaczaną .Pani przepisom można śmiało zaufac.Dziękuje i pozdrawiam,Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję, Pani Krystyno. Na pewno znajdzie się na moim blogu w niedalekiej przyszłości przepis na babkę piaskową :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie za ciekawe troche za mało bakalii i orzechów a ciasto zdecydowanie za słodkie !

    OdpowiedzUsuń
  10. Bakalii nie ma, bo to nie są ciastka z bakaliami, a z samym słonecznikiem. A co do słodyczy, jest to sprawa bardzo indywidualna, co dla kogo jest słodkie - polecam robić przepisy "pod siebie", samej zdarza mi się zmniejszać ilość cukru w jakimś przepisie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne ciasteczka ja dodałam trochę kakao i orzechów laskowych:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciastka są pyszne :) Ja dodałam jeszcze rodzynki orzechy włoskie i ziemne. PYCHA !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne:) Dzięki za super przepis:)
    pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę świetny przepis :) Idealnie dobrane składniki. Zamiast cukru dodałam jedynie cukier trzcinowy, ciemny. Żeby były bardziej kruche, bardziej je też spłaszczyłam. Wyszły genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. te ciasteczka są absolutnie przepyszne! <3 wczoraj robiłam wersję z orzechami włoskimi a dziś w domu nie ma już żadnego, więc robię powtórkę ale z migdałami :D świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  16. Upiekłam wczoraj, dzisiaj w pracy wszyscy zachwyceni, dla mnie przepis rewelacyjny, bardzo prosty i szybki. Ja użyłam mąki pelnoziarnistej i masła zamiast margaryny co daje przyjemnie maślany smak ... Są mega kruche, POLECAM !!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasteczka są pyszne! Bardzo dobry przepis. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobilam te ciasteczka, w smaku super (dodalam garstke zurawiny i kilka daktyli), z pewnoscia zrobie je jeszcze nie raz. Problem w tym ze wyszly bardzo suche i niektore wrecz sie kruszą a moi domownicy wola roszke bardziej wilgotne. Co zrobic zeby nie wychodzily takie suche???
    Bardzo prosze o rade.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może chodzi o różnice w składnikach, np. mniej wilgotna mąka, mniejsze jajka lub rodzaj tłuszczu. Masło zamiast margaryny może wpłynąć na dużą kruchość. Proponuję delikatnie poeksperymentować z proporcjami, dać nieco mniej mąki lub płatków, a także formować dość grube ciasteczka, które po upieczeniu powinny być mniej suche. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  19. Żeby ciasto podczas formowania nie kleiło się do rąk wystarczy wsadzić je przynajmniej na 30 min do lodówki... moim zdaniem wystarczy też max 15 min pieczenia :) smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Długo szukałam przepisu na idealne ciasteczka owsiane i właśnie znalazłam! :) Bardzo dziekuję, będę je piekła nieraz, również z niewielkimi modyfikacjami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój przepis przypadł do gustu. Modyfikacje i różne dodatki są wręcz wskazane, dzięki temu mamy nowe odsłony smakowe ulubionych ciasteczek :)

      Usuń
  21. Obłędnie dobre! Zwłaszcza, gdy jeszcze nie do końca wystygną i są lekko miękkie. Absolutnie nie są za słodkie, jak ktoś tu sugeruje. Nie lubię zbyt słodkich wypieków, a te są naprawdę mało słodkie. Bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Mogłabym je jeść garściami :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Są super :-) Dodałam poza pestkami słonecznika, pestki dyni i orzeszki piniowe, bo taką miałam mieszankę :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Te ciasteczka są genialne! Następnym razem zrobię z podwójnej porcji,żeby na dłużej były :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem cukrzykiem, spróbuję upiec te ciasteczka zamiast cukru dodam ksylitol nie wiem czy mogę zamienić mąkę pszenną na razową? napiszę jak smakowały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno można zamienić mąkę na razową, być może będzie trzeba jej dać nieco więcej - ciasto powinno być lekko lepkie, ale umożliwiające formowanie ciastek. Czekam na informację, czy ciasteczka się udały i jak smakują po takiej zamianie składników. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Też dodałam razową i wyszły ok.

      Usuń
  25. Cukrzyk Lucyna
    Upiekłam ciasteczka,dodałam żurawinę mąkę zmieszałam pół na pół /nie wiedziałam czy piec z termoobiegiem?czy rozgrzać piekarnik?/ po 15 minutach zbrązowiały wyłączyłam piekarnik i zostawiłam w piekarniku,jeszcze ciepłe próbowałam są bardzo smaczne a dla mnie ważne że zdrowe, takiego przepisu nie znalazłam na blogu diabetyków,więc polecam,dziękuję za przepis Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasteczka się udały :) Ja swoje piekę bez termoobiegu, wstawiając do rozgrzanego piekarnika. Czas pieczenia jest zawsze orientacyjny i uzależniony od wielkości ciasteczek.

      Usuń
  26. Dzisiaj je wypróbowałam - pyszne :) dodałam dodatkowo żurawinę, bardzo fajny przepis. Lubię Twojego bloga bo zawsze mi wszystko wychodzi z Twoich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i cieszę się, że moje przepisy się sprawdzają :)

      Usuń
  27. Idealne ciasteczka dla karmiącej mamy i nie tylko. Kruche, nie za słodkie. Sama przed chwilą schrupałam dwa. Wyszły idealnie. Jutro resztę zawiozę córce, niech też pochrupie. Mogłam skrócić czas pieczenia, ale wiadomo - każdy piekarnik grzeje inaczej. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam. Jola

    OdpowiedzUsuń
  28. Skusiłam się i zrobiłam , ciasteczka pyszne, chrupiące i najważniejsze szybko można je zrobić . Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciasteczka są przepyszne ! Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z pieczeniem takich cudeniek,jednak te okazały się wprost dziecinne w przygotowaniu.Dziękuję za szybki i sprawdzony przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze przepisy to te szybkie i łatwe w przygotowaniu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  30. Wyszły pyszne :) zjadłam wszystkie :(
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pychoooooootne :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziś je zrobiłam po lekkiej modyfikacji :) Są pyszne! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. przepyszne!!! za pierwszym razem zrobiłam za duże i troche sie rozłały, ale za drugim zrobiłam mniejsze, a wyższe i były idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pyszne! Przepis rewelacyjny, ja dodałam jeszcze wiórka kokosowe, rodzynki i migdały. Wyszły wyśmienite! :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Dziękuję za genialny przepis :-* Właśnie się nimi zajadam ze swoimi dziećmi :-) Napewno jeszcze nie raz je zrobię bo są pyszne i szybki !Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam :) Piekłam te ciasteczka,są przepyszne :) Dodałam tylko jeszcze trochę rodzynek i żurawiny :) A teraz piekę pani szarlotkę z karmelizowanymi jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  37. A ja zamiast zwykłej mąki dodałam mąkę orkiszową pełnoziarnistą, zamiast cukru - pół szklanki miodu, no i zapomniałam o proszku do pieczenia, co w niczym nie przeszkodziło ciasteczkom, by być pięknymi, rumianymi, pachnącymi słodkościami. ;-) Jeszcze coś... zamiast płatków owsianych dodałam pół na pół orkiszowe i jaglane. :-) Nie wiem czy to te same ciasteczka, co w przepisie, ale dziękuję za inspirację! :-) Pozdrawiam - Aneta

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciastka wyszły super brakło mi płatków dodałam musli i skórkę pomarańczową pycha i takie łatwe dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetne ciastka. Robiłam je już na milion sposobów. Piekę raz na dwa tygodnie dwie porcje. Dodaje kokos,kakao,czasem gorzkiej czekolady,dyni,orzechy,żurawinę i mąkę pełnoziarnistą. Jestem karmiącą mamą i jak na poczatku musiałam uważać co jem bo dziecko miało kolki to te ciasteczka były idealne. Polecam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, to ten rodzaj ciastek, do których można dodać ulubione dodatki, za każdym razem inne, i zawsze będą smakować wybornie ;)

      Usuń
  40. Super! Piekłam je jednak tylko 17 minut, a i tak wyszły bardzo przypieczone, może to być przez brązowy cukier, który dodalam zamiast białego? W przyszłości mogę dodać miód?
    Tak czy inaczej ciasteczka fajne, szczerze polecam☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas pieczenia jest uzależniony od rodzaju piekarnika, więc trzeba go dostosować do posiadanego sprzętu. Jeśli chodzi o dodatek miodu, zmieni się wtedy konsystencja ciasta i może być problem z formowaniem ciasteczek, chyba że dodatkowo zwiększy się ilość mąki lub płatków. Pozdrawiam :)

      Usuń
  41. Ciasteczka są pyszne,za pierwszym razem nie miałam słonecznika,dałam więc orzechy i trochę cynamonu-były pyszne,za drugim zrobiłam tylko ze słonecznikiem i również były pyszne,to po prostu bardzo dobry przepis i chętnie wypróbuję inne Pani przepisy.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Rewelka, smak doskonały (nawet przed upieczeniem), szybciutko sie robi, nie brudzi sie miksera, ani kilku garnkow,przepis godny polecenia, jednak drazniace, ze nigdy w przepisach nikt nie podaje czy z termoobiegiem czy bez... bo niestety ale wygląd ciastek daleko odbiega od tych ze zdjęć, zrobiła się popa na całą blachę i po upieczeniu z papki wycinalam nozem coś na kształt ciasteczek, do drugiej partii (bo podane proporcje starczyly na dwie blachy) postanowiłam dac 1/5 maki i jeszcze szklanke platkow! Ciasto bylo twardsze i bardzo scisle jednak w trakcie pieczenia znowu popa ...już nawet nie dogniatalam, zrobiłam duże kule i tak wstawiłam do mega nagrzanego już piekarnika, bo po 1 partii ciastek nie wylaczalam... i nie wiem skad ten efekt popy, co zrobić żeby wyszły tak piękne jak kupne i nie "rozlewaly sie" w trakcie pieczenia? metoda prob i bledow pewno do tego dojde z czasem ale jak tu uraczyc rodzine takim brzydactwem nim to ogarne ? ... mimo wszystko smak jest perfekt, wykonanie banalne, a ciastek wychodzi akurat na raz dla trzy-cztero osobowej gromadki (żeby się konkretnie objesc, a nie tam zjeść jedno ciasteczko:-D) bardzo dziękuję za ten przepis jestem zachwycona smakiem i prostota, oraz oczywiście czasem przygotowania ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podaję w przepisach sposobu pieczenia, ponieważ każdy ma inny rodzaj sprzętu i czas/temperaturę trzeba dopasować do swojego piekarnika, a te podane w przepisie są ORIENTACYJNE.
      Jeśli chodzi o rozlewanie się masy, w przepisie jest sporo składników suchych, więc nie powinno się tak dziać. Mogą nastąpić niewielkie różnice w konsystencji masy przed pieczeniem, bo np. jajka będą większe/mniejsze, mąka mniej lub bardziej wilgotna, itp. Masa przed rozpoczęciem formowania ciastek powinna być zwarta, klejąca, jeśli taka nie jest, należy dodać nieco więcej składników suchych - najlepiej płatków owsianych. Można też masę schłodzić przed formowaniem ciastek, układać w dużych odstępach na blasze i obserwować podczas pieczenia.

      Usuń
  43. Bardzo Ci dziękuję za ten przepis! ciasteczka owsiane są zdrowe i naprawdę pyszne, już dawno chciałam je zrobić, ale nie znalazłam idealnego przepisu, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  44. Czy można zamiast cukru dodac stewie ? I czy można dodać mąkę z pełnego przemiału ? Niestety ze względów zdrowotnych nie mogę cukru i mąki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno można dodać stewię, ale w jakich proporcjach, nie wiem, bo jej nie stosowałam. Mąka może być z pełnego przemiału.

      Usuń
  45. Ciasteczka wyszły pyyyyszneee .Dałam mąkę orkiszowa z pełnego przemiału i 1,5 łyżki stewi w proszku .Teraz upiekę z podwójnej porcji .Czy można przechowywać w szklanym zamknietym słoju i ile czasu ??????

    Dzięki za ciasteczka i lecę obejrzeć inne Twoje przepisy .Podrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasteczka możesz przechowywać w słoju. A jeśli chodzi o czas przechowywania, to zależy on od temperatury otoczenia, ale u mnie zwykle przez 1-1,5 tyg. są ciągle smaczne.

      Usuń
  46. Ciastka są pyszne..ale mi niestety za mocno się spiekły..następnym razem chyba muszę dać na 17minut i 180 stopni.ale mimo ze sa bardzo spieczone to są dobre��

    OdpowiedzUsuń
  47. Upiekłam,naprawdę pyszne a już szczególnie na drugi dzień !!!

    OdpowiedzUsuń
  48. Pyszne ciasteczka. Wszystkim bardzo smakowały

    OdpowiedzUsuń
  49. margarynę zastępuję olejem z pestek winogron, mniam

    OdpowiedzUsuń
  50. Dobre ciastka lecz nastepnym razem dodam mniej cukru (za słodkie) a wiecej łuskanego słonecznika.

    OdpowiedzUsuń
  51. Wpisuję ciastka do swojego zeszytu kulinarnego. Polecam. Musiałam dodać nieco więcej mąki(uprzedzałaś, że może się tak zdarzyć). Część mąki zamieniłam na pełnoziarnistą. Dodałam też trochę suszonej, pokrojonej żurawiny. Dobrze się nakłada ciasto łyżką bezpośrednio na blachę. Idealne dla dzieci do szkoły.(jeśli dotrwają do kolejnego dnia)

    OdpowiedzUsuń
  52. W dniu 29 stycznia ktoś napisał o zamianie margaryny na olej z pestek winogron. Ja taki używam w kuchni. Chciałbym wiedzieć ile tego oleju dodać zamiast margaryny.

    OdpowiedzUsuń
  53. Ciastka przepyszne, smakowały domownikom, polecam z dodatkiem rodzynek lub żurawiny☺

    OdpowiedzUsuń
  54. Nakładam za pomocą dwóch łyżek i nic się nie klei. Zsuwam z łyżki drugą łyżką na papier i ewentualnie doklepuję lekko. Szybko i bez problemu. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  55. Jakie płatki należy dodac: błyskawiczne, górskie czy zwykle? Czy to niema znaczenia?

    OdpowiedzUsuń
  56. Przepis wypróbowany, ciastka przepychota, dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz pytania odnośnie przepisu, zadaj je w komentarzu,
a jeśli skorzystałaś/eś z przepisu, podziel się swoją opinią :)
Ze względu na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane, tak więc mogą pojawiać się na stronie z opóźnieniem.