11 października 2013

Ciastka z płatków owsianych

Kontynuując wątek słodkości w formie niedużej, po muffinach i babeczkach postanowiłam przygotować ciastka. Głównym składnikiem uczyniłam płatki owsiane, gdyż warto włączyć je do swojego menu ze względu na bogactwo składników pokarmowych, jakie zawierają. Jako dodatek wykorzystałam słonecznik łuskany, który z kolei jest źródłem wielu witamin i minerałów.

ciastka z płatkami owsianymi

Ciastka z płatków owsianych
Składniki:
2 szklanki płatków owsianych (ok.300g)
0,5 szklanki mąki (100g)
0,5 szklanki cukru
125g margaryny lub masła
2 jajka
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2/3 szklanki słonecznika łuskanego (100g)

ciastka z płatkami owsianymi i ze słonecznikiem

Wykonanie:
- margarynę stopić i ostudzić
- do miski przełożyć płatki, mąkę z proszkiem do pieczenia, cukier, sól, słonecznik
- margaryną polać wszystkie składniki, dodać jajka i wymieszać (najlepiej wyrobić dłonią)
- ciasto będzie się lepić do dłoni, ale powinno mieć konsystencję pozwalającą na formowanie ciastek
- dla ułatwienia można moczyć dłonie w zimnej wodzie, potem formować z ciasta kulki trochę większe od orzecha włoskiego

ciastka ze słonecznikiem

- kulki spłaszczać tak, żeby powstało ciasteczko grubości około 1-1,5cm
- układać na papierze do pieczenia w lekkich odstępach
- piec w 180stopniach przez 25 minut
- ciastka powinny być zrumienione od spodu, z wierzchu mogą być lekko miękkie - stwardnieją po ostygnięciu

chrupiące ciastka z płatkami owsianymi

Ciastka owsiane są wspaniale kruche, można je przechowywać w zamkniętym pojemniku lub zafoliowane. Nie są zbyt słodkie, więc powinny smakować również zwolennikom mniejszej ilości cukru w produktach. Z powyższego przepisu upiekłam 22 ciastka.

49 komentarzy:

  1. Zjadłabym :) bardzo lubię takie owsiane łakocie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniami :) Musiały wspaniale chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ciasteczka !

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Upiekłam ciasteczka z płatków owsianych po raz pierwszy w/g przepisu/bez slonecznika,bo nie mialam/.Wyszły świetne.Będę piekła z różnymi dodatkami.Bardzo dziękuję za przepis.Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się bardzo, że przepis się przydał. Życzę smacznych ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam ciasteczka z dodatkiem słonecznika i rodzynek.Są Swietne!!!!! Czekam na przepis babki ucieranej z maka ziemniaczaną .Pani przepisom można śmiało zaufac.Dziękuje i pozdrawiam,Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję, Pani Krystyno. Na pewno znajdzie się na moim blogu w niedalekiej przyszłości przepis na babkę piaskową :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie za ciekawe troche za mało bakalii i orzechów a ciasto zdecydowanie za słodkie !

    OdpowiedzUsuń
  9. Bakalii nie ma, bo to nie są ciastka z bakaliami, a z samym słonecznikiem. A co do słodyczy, jest to sprawa bardzo indywidualna, co dla kogo jest słodkie - polecam robić przepisy "pod siebie", samej zdarza mi się zmniejszać ilość cukru w jakimś przepisie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszne ciasteczka ja dodałam trochę kakao i orzechów laskowych:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciastka są pyszne :) Ja dodałam jeszcze rodzynki orzechy włoskie i ziemne. PYCHA !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne:) Dzięki za super przepis:)
    pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę świetny przepis :) Idealnie dobrane składniki. Zamiast cukru dodałam jedynie cukier trzcinowy, ciemny. Żeby były bardziej kruche, bardziej je też spłaszczyłam. Wyszły genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis się sprawdził :)

      Usuń
  14. te ciasteczka są absolutnie przepyszne! <3 wczoraj robiłam wersję z orzechami włoskimi a dziś w domu nie ma już żadnego, więc robię powtórkę ale z migdałami :D świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  15. Upiekłam wczoraj, dzisiaj w pracy wszyscy zachwyceni, dla mnie przepis rewelacyjny, bardzo prosty i szybki. Ja użyłam mąki pelnoziarnistej i masła zamiast margaryny co daje przyjemnie maślany smak ... Są mega kruche, POLECAM !!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciasteczka są pyszne! Bardzo dobry przepis. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobilam te ciasteczka, w smaku super (dodalam garstke zurawiny i kilka daktyli), z pewnoscia zrobie je jeszcze nie raz. Problem w tym ze wyszly bardzo suche i niektore wrecz sie kruszą a moi domownicy wola roszke bardziej wilgotne. Co zrobic zeby nie wychodzily takie suche???
    Bardzo prosze o rade.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może chodzi o różnice w składnikach, np. mniej wilgotna mąka, mniejsze jajka lub rodzaj tłuszczu. Masło zamiast margaryny może wpłynąć na dużą kruchość. Proponuję delikatnie poeksperymentować z proporcjami, dać nieco mniej mąki lub płatków, a także formować dość grube ciasteczka, które po upieczeniu powinny być mniej suche. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  18. Żeby ciasto podczas formowania nie kleiło się do rąk wystarczy wsadzić je przynajmniej na 30 min do lodówki... moim zdaniem wystarczy też max 15 min pieczenia :) smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Długo szukałam przepisu na idealne ciasteczka owsiane i właśnie znalazłam! :) Bardzo dziekuję, będę je piekła nieraz, również z niewielkimi modyfikacjami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój przepis przypadł do gustu. Modyfikacje i różne dodatki są wręcz wskazane, dzięki temu mamy nowe odsłony smakowe ulubionych ciasteczek :)

      Usuń
  20. Obłędnie dobre! Zwłaszcza, gdy jeszcze nie do końca wystygną i są lekko miękkie. Absolutnie nie są za słodkie, jak ktoś tu sugeruje. Nie lubię zbyt słodkich wypieków, a te są naprawdę mało słodkie. Bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Mogłabym je jeść garściami :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Są super :-) Dodałam poza pestkami słonecznika, pestki dyni i orzeszki piniowe, bo taką miałam mieszankę :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Te ciasteczka są genialne! Następnym razem zrobię z podwójnej porcji,żeby na dłużej były :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem cukrzykiem, spróbuję upiec te ciasteczka zamiast cukru dodam ksylitol nie wiem czy mogę zamienić mąkę pszenną na razową? napiszę jak smakowały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno można zamienić mąkę na razową, być może będzie trzeba jej dać nieco więcej - ciasto powinno być lekko lepkie, ale umożliwiające formowanie ciastek. Czekam na informację, czy ciasteczka się udały i jak smakują po takiej zamianie składników. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Też dodałam razową i wyszły ok.

      Usuń
  24. Cukrzyk Lucyna
    Upiekłam ciasteczka,dodałam żurawinę mąkę zmieszałam pół na pół /nie wiedziałam czy piec z termoobiegiem?czy rozgrzać piekarnik?/ po 15 minutach zbrązowiały wyłączyłam piekarnik i zostawiłam w piekarniku,jeszcze ciepłe próbowałam są bardzo smaczne a dla mnie ważne że zdrowe, takiego przepisu nie znalazłam na blogu diabetyków,więc polecam,dziękuję za przepis Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasteczka się udały :) Ja swoje piekę bez termoobiegu, wstawiając do rozgrzanego piekarnika. Czas pieczenia jest zawsze orientacyjny i uzależniony od wielkości ciasteczek.

      Usuń
  25. Dzisiaj je wypróbowałam - pyszne :) dodałam dodatkowo żurawinę, bardzo fajny przepis. Lubię Twojego bloga bo zawsze mi wszystko wychodzi z Twoich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i cieszę się, że moje przepisy się sprawdzają :)

      Usuń
  26. Idealne ciasteczka dla karmiącej mamy i nie tylko. Kruche, nie za słodkie. Sama przed chwilą schrupałam dwa. Wyszły idealnie. Jutro resztę zawiozę córce, niech też pochrupie. Mogłam skrócić czas pieczenia, ale wiadomo - każdy piekarnik grzeje inaczej. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam. Jola

    OdpowiedzUsuń
  27. Skusiłam się i zrobiłam , ciasteczka pyszne, chrupiące i najważniejsze szybko można je zrobić . Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciasteczka są przepyszne ! Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z pieczeniem takich cudeniek,jednak te okazały się wprost dziecinne w przygotowaniu.Dziękuję za szybki i sprawdzony przepis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze przepisy to te szybkie i łatwe w przygotowaniu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  29. Wyszły pyszne :) zjadłam wszystkie :(
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pychoooooootne :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziś je zrobiłam po lekkiej modyfikacji :) Są pyszne! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. przepyszne!!! za pierwszym razem zrobiłam za duże i troche sie rozłały, ale za drugim zrobiłam mniejsze, a wyższe i były idealne :)

    OdpowiedzUsuń