Tartaletki z budyniem i owocami

Tartaletki z budyniem i owocami to świetna przekąska na imprezę lub inną specjalną okazję. Babeczki przyozdobione sezonowymi owocami pięknie prezentują się na stole. Jeśli posiadamy foremki do tartaletek, samo przygotowanie takich małych przysmaków nie jest pracochłonne, choć podzielone na kilka etapów.
Do przygotowania masy budyniowej należy wykorzystać dobry jakościowo budyń w proszku i tak
właśnie podaję w przepisie poniżej, jeśli natomiast nie mamy sprawdzonego budyniu lub chcemy przechowywać babeczki dłużej niż 1-2 dni, można go przyrządzić samemu z mieszanki mleka i mąki, dzięki temu będzie trwalszy.
Z podanego przepisu można przygotować 10 tartaletek o średnicy 9cm.

kruche tartaletki z budyniem


Tartaletki z budyniem i owocami

Składniki:

CIASTO KRUCHE
200g mąki pszennej
100g masła
50g cukru pudru
1 żółtko
2 łyżki zimnej wody
szczypta soli

MASA BUDYNIOWA
1 opakowanie budyniu śmietankowego bez cukru
375ml mleka
2 łyżki cukru
30g masła

DEKORACJA
80g jagód
180g malin

masło do wysmarowania foremek
mąka do podsypania


kruche babeczki z budyniem i owocami

Wykonanie:

- mąkę przesiać, dodać cukier i sól, zimne masło oraz żółtko, składniki posiekać razem, na koniec dodać zimną wodę, szybko zagnieść gładkie ciasto
- ciasto schłodzić 30 minut w lodówce
- foremki do tartaletek o średnicy 9cm wysmarować masłem (można rozpuścić masło i posmarować foremki pędzelkiem), ciasto rozwałkować (jeśli jest klejące, można lekko podsypać mąką) na placek
- placek ułożyć na kilku ustawionych obok siebie foremkach, palcem lekko wyłożyć ciastem foremki, przycisnąć u góry, by brzegi foremek odcięły nadmiar ciasta
- skrawki ciasta ponownie rozwałkować i wyłożyć kolejne foremki
- ciasto nakłuć widelcem, babeczki piec w 190-200 stopniach przez 15-18minut do zrumienienia


- upieczone babeczki wyjąć z piekarnika, lekko ostudzić, wyjmować delikatnie, odwracając foremki do góry nogami
- z mleka odlać pół szklanki, rozpuścić w nim proszek budyniowy, resztę mleka zagotować z cukrem i masłem, gdy mleko się zagotuje, wlać rozrobiony budyń, gotować 2-3 minuty cały czas mieszając
- ugotowany budyń zdjąć z palnika, lekko ostudzić, co kilka minut mieszając, by w procesie stygnięcia nie powstały grudki
- stygnący, jeszcze lekko ciepły budyń przełożyć do upieczonych, ostygniętych babeczek
- owoce oczyścić i osuszyć, układać na masie budyniowej, lekko w niej zanurzając
- babeczki schłodzić przed podaniem

kruche tartaletki

Tartaletki najlepiej przygotowywać w dniu podania, gdyż wtedy zarówno budyń, jak i owoce zachowają świeży wygląd. Jeśli jednak nie robimy ich na jakąś specjalną okazję, spokojnie mogą poleżeć w lodówce 2-3 dni i też będą smaczne. Wierzch babeczek można udekorować ulubionymi owocami lub tymi, na które akurat trwa sezon. Maliny i jagody bardzo dobrze komponują się ze słodkim budyniem, wyglądają też efektownie pod względem kolorystycznym.


Lato w pełni!Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

34 komentarze:

  1. uwielbiamy takie coś. Choć sami się jeszcze nie wzięliśmy za zrobienie ich :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast budyniu można dać krem karpatkowy pychota

      Usuń
  2. Też jeszcze nie robiłam, a szkoda, bo tak apetycznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne! Nie ma to jak dużo owców w deserze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tartaletki wyglądają obłędnie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tartaletki upiekłaś genialne. Przybrałaś świetnie. Całość jest tak smakowita, że trudno się oprzeć. Szkoda, że dzieli mnie ekran z tymi smakowitościami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja swoje pierwsze przypaliłam 😢

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam talaretki w każdej wersji:) ale jakoś sama jak robię to też mam problem żeby wyszło idealnie:( jestem od nich uzależniona i ostatnio często kupuję, polecam Paula na dworcy centralnym :p chociaż w ten weekend spróbuję zrobić z tego przepisu. trzymać kciuki żeby mi wyszło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdą, wyjdą :) Po pierwsze, pilnować ciasta, żeby tylko lekko się zrumieniło; po drugie, nie połamać przy wyciąganiu z foremek; po trzecie, zrobić gęsty budyń; po czwarte, ładnie/smacznie udekorować. Sukces gwarantowany ;)

      Usuń
    2. próbowałam zrobić i wyszły baardzo smaczne:) gorzej z wyglądem:p to nie takie proste jak myślałam. chyba jeszcze raz wybiorę się do Paula i zerknę przez szybę jak oni to robią. będę próbować chyba co weekend żeby w końcu wyszły idealnie:D wtedy będą mogły ujrzeć światło dzienne i pochwalę się znajomym :p

      Usuń
    3. Pytanie, co nie tak wyszło z wyglądem. Jeśli masz jakieś pytania co do wykonania, pytaj :) Cieszę się, że wyszły smaczne, a na pewno prawdą jest, że praktyka czyni mistrza.

      Usuń
  8. Właśnie je upiekłam dzisiaj, co prawda, ciasto wyszło mi jakby kruche(jak się okazało przy wałkowaniu, więc zamiast wałkować wylepiłam foremki :) reszta super...jeszcze nie próbowałam, chłodzą się, ale wyglądają przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. nie mam foremek jak sobie poradzić żeby z dziećmi wykonać takie tartaletki cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bosko ^.^. Mogłabym je jeść i jeść, bez końca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszły pyszne! Mogłam zrobić z dwóch porcji, bo za szybko zniknęły :-D

    OdpowiedzUsuń
  12. robiłam dziś i wyszły okrutnie smaczne :D :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile kcal ma taka jedna tartaletka? :33

    OdpowiedzUsuń
  15. babeczki ok, ale ten krem... jeden wielki glut- niespecjalnie zrobil wrazenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem to zwykły budyń, więc jeśli się go nie lubi albo nie przygotuje odpowiednio, to nie zrobi wrażenia.

      Usuń
  16. Właśnie robię te pyszności ale nie mam ani malin ani jagód/borówek czy można zastąpić te owoce jakimiś innymi ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce pełnią funkcję dekoracyjną, tak więc można dodać inne wybrane przez siebie.

      Usuń
    2. Nie, nie można.. 🤦‍♀️ Tylko maliny i jagody, bo Ci nie wyjdą.

      Usuń
    3. A dlaczego uważasz że nie można ? Oczywiście że można, ludzie nie raz używają truskawek, bananów, kiwi a nawet winogrona i pomarańcze i też dobre wychodzą, oczywiście że owoce nadają swój specyficzny smak ale bez problemu można mieć z innymi.

      Usuń
  17. Przepyszne i urocze małe tartaletki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ile wychodzi tartaletek z tej porcji

    OdpowiedzUsuń
  19. Wychodzą pyszne:) ja antytalent do pieczenia a wyszły mega

    OdpowiedzUsuń
  20. Będę ja zaraz robiła ponoć są przepyszne 😋

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz pytania odnośnie przepisu, zadaj je w komentarzu,
a jeśli skorzystałaś/eś z przepisu, podziel się swoją opinią :)
Ze względu na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane, tak więc mogą pojawiać się na stronie z opóźnieniem.