Strucla z masłem orzechowym

Struclę z masłem orzechowym przygotowałam z ciasta drożdżowego. Dodatek masła z fistaszków sprawia, że ten prosty wypiek w nowej odsłonie smakuje wyjątkowo.
Całość zwieńczyłam polewą czekoladową, która idealnie współgra z lekko słonym smakiem masła.
Ciasto upiekłam w keksówce o długości 30cm.

Strucla z ciasta drożdżowego


Strucla z masłem orzechowym

Składniki:

CIASTO DROŻDŻOWE
280g mąki pszennej
120ml wody (lub mleka)
15g drożdży świeżych
40g cukru pudru
20g domowego cukru waniliowego
1 jajko
40g masła
szczypta soli
150g masła orzechowego (lub więcej, wedle uznania)

POLEWA CZEKOLADOWA
60g czekolady (u mnie gorzka i mleczna pół na pół)
30ml śmietanki 30%

jajko do posmarowania wierzchu strucli


Drożdżowa strucla z masłem orzechowym

Wykonanie:

- składniki na struclę powinny być w temperaturze pokojowej
- do miski przesiać mąkę
- w mące zrobić dołek, umieścić w nim rozkruszone drożdże i wodę, wymieszać z częścią mąki, aby uzyskać konsystencję gęstej śmietany
- tak przygotowany rozczyn pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia
- masło roztopić, ostudzić
- gdy rozczyn wyrośnie, do miski dodać cukier puder i cukier waniliowy, roztrzepane jajko oraz szczyptę soli
- składniki wymieszać, aż powstanie jednolite ciasto


Drożdżowa strucla z nadzieniem

- dodać roztopione masło, wyrabiać przez kilka minut, aż ciasto będzie odchodzić od miski
- miskę z ciastem przykryć ściereczką, pozostawić w ciepłym miejscu do podwojenia objętości
- wyrośnięte ciasto krótko wyrobić
- podsypując mąką rozwałkować na kwadrat o boku około 25cm i grubości około 1cm
- na placku rozsmarować równą warstwę masła orzechowego


- placek ciasno zwinąć w rulon
- rulon przeciąć ostrym nożem na długości w połowie, nie docinając do końca, aby połówki trzymały się razem na kawałku ciasta
- obie połówki zawinąć ze sobą, tworząc struclę
- boki podwinąć pod spód, struclę przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia
- przykryć ściereczką, pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia (w zależności od temperatury, od 30 do 60 minut)

Drożdżowa strucla z masłem orzechowym i czekoladą

- wyrośniętą struclę posmarować z wierzchu roztrzepanym jajkiem
- wstawić do piekarnika nagrzanego do 170-180 stopni, piec przez około 35 minut do zrumienienia
- po upieczeniu pozostawić w formie do wstępnego ostygnięcia, następnie delikatnie z papierem wyjąć z formy i całkowicie ostudzić
- ostudzoną struclę udekorować czekoladą


- czekoladę ze śmietanką umieścić w misce ustawionej na garnuszku z gotującą się wodą (w tzw. kąpieli wodnej), podgrzewać do rozpuszczenia się czekolady
- polewę zdjąć z palnika, łyżeczką polewać cienkim strumieniem wierzch strucli, tworząc nieregularne linie
- struclę pozostawić do zastygnięcia polewy, przechowywać pod przykryciem

Strucla z polewą czekoladową

3 komentarze:

  1. mam słabość do masła orzechowego. musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam masło orzechowe - pyszne! Jeszcze czosnkowe też, ale to już inny temat :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz pytania odnośnie przepisu, zadaj je w komentarzu,
a jeśli skorzystałaś/eś z przepisu, podziel się swoją opinią :)
Ze względu na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane, tak więc mogą pojawiać się na stronie z opóźnieniem.