Babka z majonezem

Po pysznych, choć kalorycznych i dość pracochłonnych ciastach przekładanych, postanowiłam upiec coś lżejszego, prostszego, co nie wymaga poświęcenia kilku godzin na przygotowania ani nie zawiera tylu kalorii co np. ciasto jogurtowo-grysikowe czy miodownik z orzechami.
Przedstawię Wam dziś przepis na prostą babkę z majonezem.
Jakiś czas temu po raz pierwszy piekłam ciasto z dodatkiem majonezu, nie do końca wierząc, że ciasto z jego zawartością może być dobre i nie smakować jak ten wyśmienity dodatek do sałatek czy sosów. Spróbowałam, posmakowałam i przyznam, że bardzo mile zaskoczył mnie ten wypiek - majonez nie jest w ogóle wyczuwalny, a babka smakuje bardzo dobrze.

babka piaskowa z majonezem


Może nie jest to przepis, przy którym biegniemy do sklepu po słoik majonezu, gdy postanowimy go wykorzystać, lecz raczej pomysł na to, co zrobić z resztką majonezu, która często po przygotowywaniu jakiejś sałatki czy innej potrawy, zalega w naszej lodówce.
Dzięki dodatkowi mąki ziemniaczanej jest lekka i piaskowa, ponadto dodana ilość cukru sprawia, że nie jest zbyt słodka i je się ją z dużą przyjemnością i bez efektu przesłodzenia.
Moją babkę upiekłam w małej foremce o wymiarach 15x10x7cm, więc dla chcących wykorzystać przepis w większej formie, polecam zwiększenie proporcji co najmniej o połowę.

babka piaskowa z dodatkiem majonezu

Babka z majonezem

Składniki:

60g mąki pszennej
60g mąki ziemniaczanej
2 jajka
100g cukru
2/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1-2 łyżeczki cukru wanilinowego
2 łyżki majonezu


Majonezowa babka piaskowa

Wykonanie:

- białka oddzielić od żółtek i ubić, dodając pod koniec ubijania cukry
- do ubitej piany dodać stopniowo żółtka, dalej ubijając
- mąkę pszenną wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać do jajek
- mąkę ziemniaczaną dodać również przesianą, całość zmiksować


- na koniec dodać majonez i ucierać do uzyskania jednolitej masy
- ciasto przelać do formy wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką, wypełniając połowę wysokości
- piec w temperaturze 175 stopni przez około 45 minut, sprawdzając na koniec wykałaczką stan upieczenia (jeśli jest sucha po wyjęciu, ciasto jest gotowe)
- ciasto wyjąć z piekarnika i po lekkim ostygnięciu wyjąć z formy, pozostawić do całkowitego wystudzenia

babka z majonezem

10 komentarzy:

  1. Wspaniała taka prosta babka i jednocześnie pyszna :)
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej wersji jeszcze nie próbowałem - więc koniecznie muszę któregoś dnia zrobić to cudeńko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda baaardzo smakowicie. Jeszcze nigdy nie jadłem ciasta z majonezem! Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. upiekę :) mam chrapkę na tą babkę :) bardzo apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiasnie upieklam Babke z majonezem pierwszy raz udala sie . 26 kwiecien 2014 fajny przepis !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis się sprawdził. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. A czy zamiast majonezu może być sos czosnkowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, majonez jest neutralny w smaku i pasuje do słodkiej babki.

      Usuń

Jeśli masz pytania odnośnie przepisu, zadaj je w komentarzu,
a jeśli skorzystałaś/eś z przepisu, podziel się swoją opinią :)
Ze względu na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane, tak więc mogą pojawiać się na stronie z opóźnieniem.