Babka piaskowa

Babka piaskowa to kolejny klasyczny wypiek wielkanocny, który pojawia się na moim blogu. Jest to babka wyjątkowo lekka i puszysta, o sypkim wnętrzu, które zawdzięcza dodatkowi mąki ziemniaczanej. Można ją przygotować w dowolnej formie, również w keksówce lub małych foremkach na babeczki. Ja swoją upiekłam w małej formie z kominem z połowy podanego niżej przepisu.

Babka wielkanocna


Babka piaskowa

Składniki:

100g mąki pszennej
100g mąki ziemniaczanej
100g masła
150g cukru
4 jajka
50ml mleka (lub wody)
2 łyżeczki (8g) proszku do pieczenia

Babka z mąką ziemniaczaną

Wykonanie:

- składniki powinny być w temperaturze pokojowej
- masło utrzeć z połową cukru na puszystą masę
- białka oddzielić od żółtek
- do masy maślanej dodawać po jednym żółtku, po każdym ucierać masę


Babka piaskowa najlepsza

- białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając stopniowo cukier
- do masy dodać mleko oraz mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, składniki wymieszać
- na koniec dodać pianę z białek, wymieszać ją delikatnie z masą
- formę na babkę wysmarować masłem i oprószyć mąką, masę przełożyć do formy, powinna zajmować około 2/3 jej wysokości


Babki na Wielkanoc

- babkę piec w 160-170 stopniach przez około 45 minut do tzw. suchego patyczka (ja początkowo piekę w 160 stopniach, a gdy ciasto równo urośnie do wysokości formy, zwiększam do 170 stopni)
- upieczoną babkę wyjąć z piekarnika, a po lekkim przestygnięciu również z formy


babka piaskowa bardzo lekka i puszysta

Babkę piaskową można urozmaicić o ulubione dodatki, np. ekstrakt z wanilii, skórkę startą z cytryny lub pomarańczy, kakao, itp.
Babka smakuje dobrze przez kilka dni, należy przechowywać ją pod przykryciem, żeby nie wyschła.

Wielkanocne Smaki - edycja VWielkanocne WypiekiWielkanocne Smaki - edycja V

10 komentarzy:

  1. Wspaniała babka moja babcia robi podobną jest mega.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby taka zwykła, ale bardzo takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie piekłam takiej piaskowej babki. A teraz kiedy patrzę na zdjęcia Twojej babki, to mi slinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że zniknęła w szalonym tempie, niby taka prosta, ale bardzo smaczna :)

      Usuń
  4. dziękuję za przepis, wyszła idealna :) już mam idealny przepis na świąteczną babkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłam na ten przepis przypadkowo i potwierdzam, że przepis się nie przeterminował bo babka wyszła pyszna:). Wręcz idealna!

    OdpowiedzUsuń
  6. картофельная мука это крахмал?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz pytania odnośnie przepisu, zadaj je w komentarzu,
a jeśli skorzystałaś/eś z przepisu, podziel się swoją opinią :)
Ze względu na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane, tak więc mogą pojawiać się na stronie z opóźnieniem.