Babka budyniowa

Babka budyniowa zaskakuje wilgotnym wnętrzem i ciekawym smakiem. W zależności od tego, jakiego budyniu użyjemy, możemy zmieniać jej smak i za każdym razem cieszyć się nieco inną babką, korzystając wciąż z jednego przepisu.
Do mojej babki wykorzystałam budyń waniliowy i ta wersja, wzbogacona dodatkowo o ekstrakt waniliowy, posmakowała mi najbardziej.
Babkę upiekłam w formie o średnicy 22cm.

Babka z budyniem


Babka budyniowa

Składniki:

1 szklanka (160g) mąki pszennej
1 szklanka (200g) drobnego cukru
1 szklanka (240 ml) śmietanki 30%
4 jajka
2 opakowania budyniu waniliowego bez cukru (każde opakowanie po 40g)
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka ekstraktu z wanilii

Babka budyniowa na wielkanoc

Wykonanie:

- składniki powinny być w temperaturze pokojowej
- żółtka oddzielić od białek
- żółtka utrzeć z cukrem na jasną, puszystą masę
- do masy żółtkowej dodawać na przemian proszek budyniowy, mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i śmietankę oraz ekstrakt waniliowy, miksując na wolnych obrotach lub mieszając szpatułką


Babka waniliowa

- z białek ubić sztywną pianę, dodać ją w 2-3 ratach do ciasta, delikatnie wymieszać
- formę wysmarować masłem i oprószyć mąką
- ciasto przełożyć do formy, wyrównać
- piec w 170 stopniach przez 50-60 minut lub do tzw. suchego patyczka
- upieczoną babkę pozostawić na trochę w formie, następnie wyjąć ją na blat i całkowicie ostudzić
- ostudzoną babkę dowolnie udekorować (ja oprószyłam cukrem pudrem)
- babkę najlepiej przechowywać pod przykryciem w temperaturze pokojowej


Babka wielkanocna


Wielkanocne Smaki - edycja VWielkanocne WypiekiWielkanocne Smaki - edycja V

2 komentarze:

  1. Przepadam za babką budyniową, Twoja wygląda idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli smakuje tak jak wygląda to jest MOC :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz pytania odnośnie przepisu, zadaj je w komentarzu,
a jeśli skorzystałaś/eś z przepisu, podziel się swoją opinią :)
Ze względu na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane, tak więc mogą pojawiać się na stronie z opóźnieniem.