Tarta rustykalna z jabłkami

Tarta rustykalna z jabłkami to kruche ciasto pieczone bez użycia formy, wypełnione kawałkami owoców. Jest ona łagodna w smaku, wzbogacona tylko o dodatek domowego cukru waniliowego, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dodać do niej inny składnik, np. cynamon.
Tartę pieczemy bez użycia formy do ciasta, zawijając nadzienie w ciasto kruche i układając na zwykłej blasze. Dzięki temu możemy wykonać ją w dowolnym kształcie lub rozmiarze.
Moja tarta ma średnicę około 25cm.

Tarta rustykalna z jabłkami


Tarta rustykalna z jabłkami

Składniki:

CIASTO KRUCHE
220g mąki pszennej
110g masła
40g cukru pudru
3-4 łyżki zimnej wody
szczypta soli

NADZIENIE
500-600g jabłek (5 sztuk)
40g masła
2 łyżki domowego cukru waniliowego
1 łyżka bułki tartej lub mielonych migdałów

DO POSMAROWANIA BRZEGU TARTY
1 łyżka masła
1 łyżka brązowego cukru


Tarta pieczona bez użycia formy

Wykonanie:

- składniki na ciasto powinny być z lodówki
- mąkę przesiać, dodać szczyptę soli, cukier puder oraz posiekane na mniejsze kawałki zimne masło, wszystko wymieszać
- dodać zimną wodę w ilości, która umożliwi zlepienie ciasta (kilka łyżek)
- zagnieść ciasto
- ciasto zafoliować, schłodzić
- jabłka umyć, obrać, podzielić na ćwiartki, a je pokroić na grube plasterki
- do rondla przełożyć masło i cukier, podgrzać do rozpuszczenia się masła


Tarta jabłkowa

- dodać kawałki owoców, smażyć, delikatnie obracając jabłka, aby zmiękły, ale na tyle krótko, żeby się nie rozpadły
- owoce ostudzić
- schłodzone ciasto rozwałkować na papierze do pieczenia na placek grubości około 3-4mm i średnicy około 32cm
- środek placka oprószyć bułką tartą lub startymi migdałami, pozostawiając 3-4cm brzeg


Krucha tarta z jabłkami

- na środku placka ułożyć plasterki jabłek, pozostawiając wolny brzeg
- brzeg zawinąć na nadzienie, formując tartę
- łyżkę masła roztopić, posmarować nim brzeg ciasta, posypać go brązowym cukrem
- tartę umieścić na blasze, piec w 190-200 stopniach przez 40-45 minut do lekkiego zrumienienia
- tartę kroić po ostygnięciu, przechowywać pod przykryciem


Tarta rustykalna z jabłkami

7 komentarzy:

  1. U mnie też obecnie na tapecie są jabłuszka i dynia. Piekę z nimi co się da ;) Teraz w sobotę będzie szarlotka, ale na następny tydzień może zrobię taką tartę, bo wygląda niezwykle nęcąco ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna :) uwielbiam tarty rustykalne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, ale świetnie się prezentuję ta tarta <3 Jeszcze z jabłkami - tak jak uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tarta z pewnością smakuje smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mam teraz ochotę :P Chętnie skorzystam z tego przepisu .Zostawiłam obserwację bo spodobał mi się Twój blog .Zapraszam do mnie http://my-own-philosophyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mam teraz ochotę :P Chętnie skorzystam z tego przepisu .Zostawiłam obserwację bo spodobał mi się Twój blog .Zapraszam do mnie http://my-own-philosophyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tarta z jabłkami z pewnością jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz pytania odnośnie przepisu, zadaj je w komentarzu,
a jeśli skorzystałaś/eś z przepisu, podziel się swoją opinią :)
Ze względu na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane, tak więc mogą pojawiać się na stronie z opóźnieniem.